MonTueWedThuFriSatSun
Loading backend data
Celouniverzitný časopis HALÓ TU je štvrťročník, ktorý vydávame viac ako 30 rokov. Nájdete v ňom zaujímavé články o dianí na univerzite, živote na jednotlivých fakultách, novinkách zo sveta vedy, techniky a inovácií, ale aj o študentských aktivitách a spoločenských udalostiach. Prajeme príjemné čítanie.


Redakcia HALÓ TU

Pedagóg a študent: spojené nádoby (HALÓ TU 3 - 2022/2023)

Display portlet menuDisplay portlet menu
Back to news

Pedagóg a študent: spojené nádoby (HALÓ TU 3 - 2022/2023)

Univerzitné stránky

Vzdelávací systém sa menil už od staroveku, no až v 20. storočí došlo v tejto sfére k transformácii. Dnešný nový koncept sa nazýva „moderné vzdelávanie“. Na rozdiel od tradičného vzdelávania využíva spoluprácu, technológiu, inovatívnosť a kreativitu. Prispôsobenie sa potrebám 21. storočia znamená, že nastáva znovuobjavenie dôležitosti prepájania rovín teórie a praxe a rozvoj profesijných kompetencií ako u pedagóga, tak i u študenta. V tomto duchu sa niesla aj vedecká konferencia na virtuálnej pôde Technickej univerzity v Košiciach pod názvom Nové trendy v edukácii pedagóga a študenta. Konferencia sa konala 28. novembra 2022 pod garanciou organizátora odborného podujatia, Oddelenia spoločenských vied ÚJSŠ. Cieľom konferencie bolo analyzovať súčasné trendy a problematiku pedagogickej teórie, praxe a výskumu, ale aj rozvoj stratégií podporujúcich kompetencie pedagóga i študenta.

V intenciách cieľa konferencie sa postupne ujímali slova domáci a zahraniční účastníci konferencie, ktorí sa pohybovali okolo pomyselného priesečníka edukácie. V širších i užších kontextoch sa dotkli oblasti výučby, rozvoja kompetencií, internacionalizácie, interdisciplinarity a inovácie vysokoškolského vzdelávania, adaptácie, zamestnanosti a pod. Hľadali rôzne cesty edukácie študentov a pedagógov pre potreby budúcnosti uvedomujúc si, že meniaci sa svet núti učiteľa pripravovať budúce generácie na úplne nové výzvy.

Prezentované príspevky nasýtené výsledkami rôznych vedeckých výskumov, odbornými poznatkami, skúsenosťami, informáciami a názormi dopomohli prispieť k riešeniu otázok vzdelávania pedagógov i mladej generácie sediacej vo vysokoškolských laviciach. Definovanie paradigiem v edukácii bola náročná úloha, ktorej riešenie si bude vyžadovať určite dlhší čas štúdia, výskumnej práce a skúsenosti, čo sa odzrkadlilo v rôznorodosti prezentovaných príspevkov.


Autor: PhDr. Daniela Hrehová, PhD., MBA